Našťastie, stratená batožina nebýva príliš častou záležitosťou, často sa však oneskorí. Čo robiť, ako to riešiť a na čo máte nárok?
 

 

 

Získajte cestovateľské tipy ako prvý!
Zájazdy na last minute cez cestovné kancelárie až so zľavou 70%, nájdete tu >>

 

Batožina nedorazila?

 

Ak vaša batožina nedorazilo na pás je potrebné najprv navštíviť okienko reklamácií. Môže ich byť niekoľko rozdelených podľa spoločností, ktoré sú buď vylepené alebo vypísané pri prepážke. Tu je potrebné nahlásiť, že ste svoju batožinu nenašli. Popíšete ako vyzerá, nahlásite kde zostávate a váš kontakt. Dôležité je nevyhadzovať váš palubný lístok, budete ho potrebovať.

V prípade, že neviete anglicky, majú často na prepážke k dispozícii obrázky, na ktoré ukážete a pani alebo pán batožinu podľa nich popíšu. Do ruky dostanete PIR, potvrdenie, že vaša batožina nedorazilo do cieľovej stanice.

 

 

Čo ďalej?

 

Teraz sa vaša batožina usilovne hľadá leteckou spoločnosťou. Dovtedy máte nárok na okamžitú pomoc, čo je príspevok na nákup hygienických potrieb a iných nevyhnutností, vždy je nutné si od všetkého, čo zakúpite nechávať účet a následne vymáhať po leteckej spoločnosti minutú sumu.
Myslite na to, že sa jedná o náklady nevyhnutne nutné. Môžu to byť tiež napríklad plavky pri dovolenke v lete alebo oblečenie na pracovnú večeru.
 

Ak sa batožina nenájde do 21 dní je považovaná za stratenú a môžete žiadať náhradu škody po dopravcovi. Väčšinou je to do výšky okolo 1000€, ale každú jednotlivú položku je nutné doložiť účtom. Elektronika sa neprepláca.
V prípade, že veziete batožinu s vyššou hodnotou je lepšie si ju pripoistiť.

 

32394009963_1c87fb00c9

 

Náhrada škody?

Náhradu škody je nutné vyžadovať písomne a stojí to naozaj veľa času a často aj nervov.
Pri oneskorení batožiny nahrajte do emailu kópie účtov, vypíšte všetko, čo ste si museli zakúpiť, pridajte meno, adresu a číslo bankového spojenia.
U stratených batožín, býva často nutné vyplniť elektronický formulár, kde batožinu popíšete, vrátane jej ceny, napíšete konkrétny obsah batožiny, priložíte účty a opäť bankové spojenie, meno a adresu.
Odporúčam občas leteckej spoločnosti zavolať ako je na tom vaša reklamácia, občas ju totiž stratí, oneskorí sa, niečo im nie je jasné a pod.
Hoci je strata batožiny určite nepríjemnou záležitosťou, ktorá dokáže zničiť dovolenku, nie je potrebné sa leteckej dopravy obávať. Stratí sa naozaj len veľmi malé percento batožiny.

 

 

 

 

Stratená batožina po prílete. Ako to riešiť?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Získajte cestovateľské tipy ako prvý!