Po dlhom a únavnom lete na pás prišla vaša batožina a chýba jej koliesko? Alebo je otlčená či má rozbitý zips? Nemusíte si hneď kupovať novú, za váš kufor počas prepravy zodpovedá dopravca a ten je povinný vám ho opraviť alebo poslať nový.

 

 

 

Získajte cestovateľské tipy ako prvý!
Zájazdy na last minute cez cestovné kancelárie až so zľavou 70%, nájdete tu >>

 
Dôležité je kontaktovať reklamačné oddelenie najneskôr 7 dní od príletu. Nám sa dokonca stalo, že sme si vzali kufor, na mieste ho neskontrolovali, ale chýbajúce nožičky sme si všimli až pred letiskom, našťastie si nás všimla náhodou okoloidúci policajtka a zavolala na reklamné oddelenie a kufor nám reklamovali, aj keď nebol nahlásený ihneď po prílete.

 

 

Čo robiť keď moja batožina prišla poškodená?

 

Ihneď po prílete kontaktujte oddelenie reklamácií. Nachádza sa na letisku niekde v blízkosti pásov, kde ste si batožinu vyzdvihli. Je označené ako reklamácia batožiny (baggage reclaim), okolo sú vyznačené letecké spoločnosti, niekedy majú rôzne spoločnosti rôzne prepážky, tu vám pomôžu, budú chcieť popísať závady kufra, jeho farbu, materiál a približnú hodnotu. Potom vydajú formulár potvrdzujúci poškodeniu batožinu s referenčným číslom reklamácie.
Ten si uschovajte a nevyhadzujte pre istotu ani palubnú vstupenku, kde máte prilepené papieriky od batožiny, občas je vyžadujú tiež.
Teraz môžete opustiť letisko.
 

 

Čo musím urobiť doma?

 

Najneskôr do týždňa napíšte email spoločnosti, ktorá vašu batožina poškodila. Uveďte vaše meno, adresu, číslo reklamácie, priložte fotky ako je batožina poškodená. Email nájdete na reklamačnom formulári.
Odpoveď väčšinou príde v priebehu niekoľkých dní a môže požadovať účtenku, aby ste potvrdili hodnotu kufra, ale to býva málokedy.
Letecká spoločnosť sa rozhodne či má cenu vašu batožinu opraviť, v tom prípade pre ňu pošle kuriéra, kufor opraví a zase vám ho vráti späť domov.
Väčšinou sa ale posielať kuriéra a opravovať nevypláca. V spätnej odpovede vám letecká spoločnosť pošle odkaz na kufor v približnej hodnote toho vášho, kde si môžete vybrať napríklad jeho farbu.
Tiež to väčšinou býva kufor mierne drahší ako je váš, čo vám aspoň vynahradí problémy.

 

2868927664_811fb47ecf

 

 

Čo ďalej?

 


Teraz už vám zostáva len odpísať leteckej spoločnosti, že súhlasíte s kufrom, ktorý vám ponúkajú, vybrať si farbu a počkať.
Pošlú vám ho domov v priebehu niekoľkých dní či týždňov. Najkratší čas, ktorý sme čakali na kufor bol iba päť dní, keď započítam dvojdňovú komunikáciu ohľadom výberu kufra a zaslanie pôvodného emailu spoločnosti Flydubai. U tej istej spoločnosti sme zažili tiež najdlhšie čakanie a to skoro tri mesiace, takže je to naozaj veľmi individuálne. Ale nie je čoho sa báť. Batožina určite príde.

Poškodilo sa vám batožina? Máte svoje vlastné tipy ako to riešiť? Podeľte sa s ostatnými.

 

Poškodená batožina. Dá sa to riešiť? Ako?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Získajte cestovateľské tipy ako prvý!